Lillebror
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Besöka fängelse?

3 posters

Gå ner

Besöka fängelse? Empty Besöka fängelse?

Inlägg  shitbag ons mar 11, 2009 3:42 pm

Nu under och efter 30 år så påstår folk fortfarande att fångarna i de svenska fängelserna "Lever i lyx".
Några av deras påståenden är:
  • Dom har bra mat. Det bygger nog på att de lägger ner mer pengar på fångarna än skoleleverna. (Finns väl mer elever än fångar?)
  • Dom får porrsurfa.
  • Dom får gratis TV.


Har inte tid att skriva allt eftersom jag måste passa ett tåg, men idén var att besöka ett fängelse för att se hur det egentligen är och kanske, om man kan, intervjua en som sitter inne. Och kanske även på något sätt dokumentara det. Det kanske visar sig att dom lever i lyx?

Idén kom jag på eftersom jag själv undrar hur det är.
Men måste gåå, bye! =)

shitbag

Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 09-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Besöka fängelse? Empty Sv: Besöka fängelse?

Inlägg  Zpider ons mar 11, 2009 9:42 pm

De lever nog inte i lyx, enligt våra antaganden, men de har det nog inte dåligt.

Vad jag reagerar mycket på är att de sitter o snackar om sina rättigheter. De sitter där för att de på ett eller annat sätt fråntagit rättigheter för en annan människa, eller tagit sig friheter över de rättigheter de hade som medborgare.

Det bästa är ju killen som hade "rättighet" till senaste tekniken pga att han satt i fängelse, och därmed krävde att han skulle ha till gång till playstation 3, xbox 360, wii etc. Rådande myndighet sa ifrån med att det finns för mycket våldsamma spel.

Jaså, men de har alltså en rättighet till senaste tvspelstekniken, så länge de får spela typ mario??

Isf vill jag veta vem som ska köpa mig ett xbox 360 för jag måste ju som laglydig medborgare ha en ännu större rätt till senaste tekniken, jag kanske tillomed får några våldsamma spel? Oh happy day.

Jag tycker inte att fångar ska ha rätt till porr (speciellt inte sexbrottslingar, för det har dem) eftersom då går staten in o sponsrar porrindustrin vilket är hypokratiskt mot deras uttalanden,
Fångar ska inte tro att de har en massa rättigheter, det här är en kommunikationsmiss, dem ska förstå att de ska sitta på sina arslen snällt o vänligt tills staten säger annorlunda annars jävlar blir det Gamla Bettan.
Zpider
Zpider

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 09-03-01
Ålder : 40
Ort : Torshälla

http://zpider.blogg.se/

Till överst på sidan Gå ner

Besöka fängelse? Empty Sv: Besöka fängelse?

Inlägg  shitbag ons mar 11, 2009 11:28 pm

Nu var ju frågan om vi ska besöka och ta reda på/mythbusta' alla påståenden.

shitbag

Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 09-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Besöka fängelse? Empty Sv: Besöka fängelse?

Inlägg  LzD tor mar 12, 2009 10:40 pm

Dom har det bra men dom är inlåsta. Typ som att vara hemma arbetslös fast ha massa polers hemma och inte få gå ut.
LzD
LzD

Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 09-02-23
Ålder : 32
Ort : månen

Till överst på sidan Gå ner

Besöka fängelse? Empty Sv: Besöka fängelse?

Inlägg  shitbag fre mar 13, 2009 1:41 pm

Aja men då kan vi väl skit i det då. Ni verkar ju veta allt så om jag vill veta något så är det ju bara att fråga er!

shitbag

Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 09-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Besöka fängelse? Empty Sv: Besöka fängelse?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet